torsdag 9. mai 2013

"Er det greit at jeg tar bilde av brødene dine eller?"



 Igår skulle mamma til Tønsberg for å møte tante Edel og finne kjole til bryllupet til Kristin. (-Som begynner å nærme seg med stormskritt, og egentlig burde JEG som brudens søster også snart få kjolen på plass! IIIiiik) Anyway: jeg og Roald slang oss på Tønsbergturen siden vi ikke hadde andre planer, så etter å ha sett litt Makka Pakka og spist en tidlig frokost hentet vi mamma og dro avsted. Skjelland i sentrum er det jeg kaller en ordentlig gammeldags Damekonfeksjons butikk. En sånn som lukter litt av kamferdrops vet du, og som egentlig fungerer litt som en tidsmaskin. Sånn at du blir tatt med en 30 - 40 år tilbake i tid når du kommer innenfor dørene. HER var det vi skulle. :) Kjolen mamma fant var imidlertid laget nå i 2013 og var helt super! Noen ganger har man bare flaks! :Det var den aller første vi prøvde, og jammen var det akkurat DEN kjolen vi var ute etter, og tilogmed i riktig størrelse og i samme farge som pynten til bryllupet!! Den satt som et skudd og mamma ble veldig veldig fin. Jaaa! Så resten av tiden før parkeringen gikk ut kunne vi bare svime rundt og kikke i vinduer og irritere oss over at torget i Tønsberg var " finere før". -Før de tok bort de gamle koselige brosteinene og la på nye store upersonlige steiner med masse moderne høydeforskjeller som folk kan snuble i hehe ;) Jeg gikk litt  rundt med kameraet og knipset litt bilder siden mamma kunne trille Roald og jeg hadde armene fri. Midt på torget står en slags campingvogn som selger brød, og siden jeg syntes den var litt kul ville jeg ta noen bilder. Damen, som sto inne i vogna, så litt rart på da jeg satte med ned på bakken og tok masse bilder av vogna hennes, så jeg tenkte jeg fikk spørre om det var greit. Det er jo lissom det høflige å gjøre, og stort sett syntes jo folk det er bare hyggelig. Men setningen "Er det greit at jeg tar bilde av brødene dine eller?" ble lissom Heelt feil hørte jeg allerede da den kom ut av munnen min, og jeg kjente jeg rødmet allerede før jeg var ferdig med å snakke.. Nei, nei, Neeii. Plutselig var jeg ikke høflig i det hele tatt, men tvert imot var jeg blitt en en frekk sprø fotograf som likte å ta kinky bilder av brødselgere på torget!!.. Damen så fortsatt bare rart på meg, så jeg fortet meg å kjøpe et olivenbrød bare for å distrahere henne og droppet å ta flere bilder hehe ;) Etterpå koste vi oss med kaffe og leking hjemme hos tante Edel, og på hjemveien, siden vi hadde god tid, bestemte vi oss for å ta veien om Åsgårdstrand og Horten istedet for motorveien. og: ååå det er såå fint i Åsgårdstrand!! Jeg bestemte meg for å lure med min Kjære ned dit en dag til sommeren, bare for å sitte på det skjeve gamle hotellet med utsikt til havna og drikke øl i sola. :) Og Roald, du må nok bli med en dag snart. Vi skal tilbake til den fine skogen vi kjørte forbi i Horten vet du. Da skal vi finne et sted å stoppe og ta noen bilder av deg innimellom trærne og all hvitveisen :) 








Ps: Olivenbrødet til Brøddama på torget i Tønsberg var forøvrig helt nyydelig! ;) Ha en finfin fridag alleihopa! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar