tirsdag 21. september 2010

Redd Liv I mobilbilder


Når man vi skal ut i praksis på lærerhøgskolen er vi pålagt å ha tatt førstehjelpskurs, og forrige uke hadde vi 4 timer med hovedsakelig HLR. (hjerte, lunge redning) Det er leenge siden jeg har vært på et sånt kurs, og mye hadde forandret seg. Man har feks gått over til 30:2 fra 15:2 som man hadde tidligere. (altså 30 trykk, 2 blås) Kjekt å vite! -og godt å friske opp disse teknikkene! man vet aldri om eller når man skulle trenge å kunne livredding, og anbefaler Alle å ta et førstehjelpskurs, hvis det er lenge siden sist. kunnskap som kan redde liv!! Her er noen nyttige linker:http://www.norskluftambulanse.no/Artikkel.aspx?m=527&amid=3496


5 kommentarer:

  1. Fine bilder Ingrid, og absolutt en tankevekker på at slike kunnskaper bør friskes opp. Alt for mange år siden man "lærte" det, og som du sier så har nok en del endret seg siden den gang.

    SvarSlett
  2. ja..var gjennom det der på lærerskolen. og har fått med meg 15:2. ruben var i sivilforsvaret så han er litt sånn ekspert på førstehjelp:) litt verre med meg:)

    SvarSlett
  3. Dette ga noen tanker ja.
    Takk for tipset
    Alle skulle vært på sånt
    Fortsatt god helg

    SvarSlett
  4. Oi, der lærte jeg noe nytt også, tydlig det er en stund siden jeg hadde førstehjelpskurs,, hmmm, tror det var 1999 hvis jeg ikke tar helt feil.. Herlighet det er jo evigheter siden...*hjelp* Tøffe bildet til en viktig sak!

    *nyt kvelden*

    SvarSlett
  5. Vet du, selv den som jobber i `gamet` har fulle hyre med å følge med på hva som er rett og hva som er feil til enhver tid!

    Men en håper jo da at de kjekkeste i våre korridorer ønske å `blåse` utrolig mye mer i den Anne-dokka, he he Bare så synd at det er så få av dem, kjekkasene altså....

    SvarSlett