fredag 7. mai 2010

stygt = vakkert

Utsikt fra rommet mitt i Beograd.
Når jeg kom hjem fra Balkan var jeg fyllt med en kjærlighet til Serbia. Et "fantastisk vakkert land" var vel det jeg beskrev det som. Når jeg så gikk gjennom minnebrikken min, så jeg til min overraskelse at det slett ikke var så vakkert som jeg ville ha det til. -Ikke om man skal måle etter vanlige skjønnhets idealer iallefall. Noe som, for meg, viser at skjønnhet ikke er et pent ytre, men noe helt annet. I dette tilfelle var det de varme og åpne menneskene jeg møtte som gjorde landet så vakkert for meg. -Med fare for å virke helt bløt legger jeg til ved et lite sitat jeg syntes er så fint: "Du må bare se med hjertet så kan du se skjønnheten over alt."
God helg :)

7 kommentarer:

  1. åååå..for et nydelig innlegg.
    ord og bilde.
    og jeg er så enig.
    "stygt" er vakkert.
    og at en må se med hjerte.

    SvarSlett
  2. Ja dette var stygt å vakkert på en gang. Du beskriver det så fint du Ingrid. Flott sitat, det er notert!

    Ha en strålende flott helg :)

    klem

    SvarSlett
  3. Helt sant det du skriver her :) og jeg likte bildet veldig godt.. right up my alley

    SvarSlett
  4. Du leverer gang på gang, og bildene fra turen din viser hvor mye du har utviklet deg som fotograf i det siste halve året, bare eksker dem jo, alle sammen. Virkelig flott!!

    God helg til deg snuppa

    SvarSlett
  5. Så sant. En riktigt bra bild igen. Behaglig färgskala.

    Fortsatt trevlig helg!

    /Mats

    SvarSlett
  6. Kloke ord du skriver, skjønnhet kommer absolutt fra innsiden, noe som både dine ord og bilde forteller veldig fint.

    Håper du har hatt en fin helg, god ukestart :)

    SvarSlett
  7. Du levererar och utvecklas hela tiden!!
    De senaste bilderna hugger tag och jag verkligen ÄLSKAR dom!

    Tusen tack för dina ord :)

    Ha en fin dag!
    Kram från mig :)

    SvarSlett