fredag 29. oktober 2010

Reisebrev fra New York del 5 I Mobilbilder







Jeg er en Stor Stor fan av undergrunnen! Om det er Tuben i London (Tanja!:), Metroen i Paris eller Subwayen i New York får den deg nøyaktig dit du vil kjapt og billig! så klart det er stas å stille seg på 5th av. og strekke handa i været og rope "Taxi!" også, men altså ikke like kjapt (masse traffic jam i denne byen) og heller ikke like billig. Og her møter du alle salgs folk: småbarnsforeldre som kjefter på barna sine ("Im telling ya, if you aint gonna sit still youre gonna hurt yourself, and I dont wanna go to the hospital on a friday!Do ya hear me!?"), bag ladies med hele livet i en sekk på ryggen, og businessfolk.. også vi da :) kjøpte et ukes klippekort, og utrustet med kart suste vi rundt med subwayen på kryss og tvers og ble temmelig eksperter på alle stoppene og east og west og up og downtown :) jeg ble forøvrig stoppet en dag og hadde en "good-cop/bad cop" opplevelse. måtte tømme veska for å vise at jeg ikke var terrorist med en liten bombe gjemt der.. hehe.. ble litt engstelig da, og spurte den Snille politimannen om de hadde fått inn noen tips om bombetrusler, men han kunne forsikre meg om at det var "strictly a routine chech Mam" puuh.. ;) Er faktisk så fan av subwayen at jeg kjøpte en gull-selskapsveske med subway kartet trykket på utsiden :) hihi.. (fortsettelse følger...)

6 kommentarer:

  1. liker så godt disse reisebrevene dine.
    ruben maser om en tur til NY til våren.
    jeg er ikke superglad i lange flyreiser...så jeg må komme meg litt fra sommerens heftige flyreise;)

    SvarSlett
  2. Godt du var bombefri på turen da, hehe, skvetter sikkert litt da når man blir spurt om slike ting. Nok et knippe med flotte reisebilder :)

    Fortsatt fin helg Ingrid.

    SvarSlett
  3. Åh, så gøy å se alle bildene du har tatt fra turen, vet hvem jeg skal spørre om ditt&datt nå vår tid kommer. Må nok vente enda litt før jeg får drømmen oppfylt, sommerferien er bestilt og ungene jublet over det, selv om det ikke ble NY.. Får ta en ting av gangen:)

    Tøffe bilder og måten du skriver på er så festlig å lese, kjeder meg ikke når jeg leser for å si det sånn.. *koos*

    SvarSlett
  4. Kjempe tøffe bilder du har fått med deg.
    NY er jo bare så mye å finne på i.
    Bra skrevet også kanskje du skulle begynnt å lage reise bok:)

    SvarSlett
  5. hei på deg! Jeg kom over bloggen din via Tanja, og her ble jeg sittende. Nyydelige mobilbilder, så gøy å bare bruke den innimellom! Også fra NYC da, jeg drømmer om det en dag.. :-) Legger deg til i blogglisten min. Her kommer jeg definitivt tilbake!

    ha en skjønn kveld!
    Klem Jorid - Noe på Hjertet

    SvarSlett
  6. Friste friste igjen - Kanonkjekt at du deler disse bildene! De var kjempe kule. Og Rachel må bare stålsette seg - før eller siden blir det en NYcTur---

    SvarSlett