onsdag 20. oktober 2010

Reisebrev fra New York del 2 I Mobilbilder


Etter 30 t i Transit og et ufrivillig opphold i London på Ondskapens Hotel (iallefall et veldig skummelt sted) der vi crashet et indisk bryllup og ble matforgiftet, kom vi Endelig til New York ! :) Siden været var litt grått de to første dagene fikk jeg faktisk bruk for både vintersko og regnfrakk ! :) Shoppingpreferansene våre er litt ulike, så vi tok for oss forskjellige bydeler da vi skulle ut og bruke penger. Jeg trasket opp og ned Bleecker St. som er favoritt gata mi i hele NY med små morsomme butikker, bakerier og lave murbygninger. Knipset litt bilder av lyktestolper, drycleaners, NYC firefighters og uteliggere mens jeg jaktet på vintage butikker. Fant en second hand butikk som skiltet med:" Everything for 1 $!" "Hæ? det er vel ikke mulig?" tenkte jeg. De som eide butikken hadde også skjønnt at det virket for godt til å være sant, så de hadde et annet skilt under det første: " YES! Its really true! Everything is just1 $!!" javel!? gikk jo såklart inn :) og forsto at de iallefall ikke brukte penger på kleshengere, for alle klær, sko, vesker og belter lå i en stor haug på gulvet.. tok ikke lang tid før jeg lå der og krabbet rundt på alle 4 da, og rotet rundt i haugen sammen med jenter med blått hår :) Fant en kjempefin svart genser fra 60 tallet, og en supersøt kattepus veske. 2 $! -var veldig fornøyd med dagens fangst! :) (fortsettelse følger...)

4 kommentarer:

  1. Å hælle dussan Ingrid! er du på tur, nå så kjekt da gitt, og slike reisebrev leses med iver, stor iver må du forstå. Gleder meg sykt til å lese enhver fortsettelse herfra.

    Lang tur, det skjønner jeg, men nå er dere fri da, på selvste Manhatten, sug inn alle inntrykk og fortell fortell kjære venn

    Stor Anneklem til deg

    SvarSlett
  2. Så moro å se, man skal ikke undervurdere minner på mobil altså:) digger bildet av deg, perfekt med flagget over.. venter spent på fortsettelsen

    SvarSlett
  3. så gøy å lese...hørtes ikke så kjekt ut på ondskapens hotell.
    venter spent på mer...

    SvarSlett
  4. Så stilige bilder, annerledes men fengende flotte. Hørtes ut som en ugrei start på turen det, men godt det går over igjen og at turen fortsetter med stor iver :)

    SvarSlett