søndag 24. oktober 2010

Reisebrev fra New York del 4 I Mobilbilder






Du kan spørre hvem som helst: Jeg er Ikke en shoppe-jente som bruker masse tid eller penger på klær og ting til meg selv! Og jeg kan komme hjem fra en ferie uten annet i sekken enn en turist-kopp fra London eller en svamp fra Hellas.. Men det er et eller annet med NY som gjør at kreditt kortet mitt går varmt når jeg er der, og jeg har problemer med å lukke kofferten når jeg skal hjem.. (har Ikke turt å sjekke kontoen ennå.. ) Bleecker er som nevnt favoritt gata, men det var sinnsykt mye kult på MoMA, på loppemarkedet i Hells Kitchen kunne jeg ønske jeg hadde en container jeg kunne shippe ting med hjem med, og SoHo er fantastisk! På Macys tror jeg vi kjøpte så mye hudpleie produkter og sminke at det kommer til å holde til neste år (og dermed sier vi til oss selv at alle de pengene vi SPARER på å kjøpe produkter her, i forhold til hjemme gjør at vi faktisk TJENER på å dra til NY og shoppe! ? haha.. vet ikke om det er helt riktig, men det er altså vår mening og vi står for den!! ;) De nederste bildene er fra møteplassene våre der vi møtes for å spise og vise hverandre alle tingene vi har kjøpt, siden vi shopper litt forskjellige steder. CafeCafe på Broom st. er "vårt" sted der vi sitter på hemsen og spiser ceasar salat og fersk appelsin juice.. aahh.. savner NY allerede!.. (fortsettelse følger... )

11 kommentarer:

  1. Jøsses da som dere drar kort der borte :-) en by hvor det meste er mye billigere enn her hjemme eller? Uansett, jeg ville gått helt isurr jeg, for kan jo tenke meg at utvalget er ganske så stort også Ingrid, masse ting å velge mellom.
    Utrolg gøy å følge med, og bildene er halt fantastiske til å være tatt av `bare` en mobil..., men det siser vel litt om hvor godt et fotoøye du har.

    Her har hele helga regnet bort faktisk :-( godt en har bloggvenner som underhlder en.

    Tace care, kjære venn.

    SvarSlett
  2. Jeg har hørt at det er en del billigere i det store eplet, men at det er så mye å shoppe at kontoen blir skrapa likevel. Høres jo ut som det kan være noe i det da ;)
    Utrolig flotte bilder, åsså mobilbilder :)

    SvarSlett
  3. Jeg har jo gått glipp av reisebrev 3 og 4, hvordan skjedde det? digger alle bildene, og så koselig å se deg på flere av dem, det er bevist.. du har faktisk vært der ;);) .. og jeg skal gjøre som deg når vi skal til London.. fram med Iphone og knipse meg selv også.. for det er virkelig ingen bilder av meg på tur.

    SvarSlett
  4. Flotte bilder. Liker utsnittene og perspektivene du har valgt meget bra :)

    SvarSlett
  5. Så vanvittig kule bilder, utsnitt, vinkler og ikke minst redigering!! Fy flate, bare sååå kult,,, JA, enda mer misunnelig..! Tror nesten jeg skal slutte å besøke bloggen din til denne epoken er over altså.. Men klarer nok ikke det, måå se!

    SvarSlett
  6. Disse bildene var knall bra
    Utsnittet og vinklene var rå:)

    SvarSlett
  7. Stilige og vakre bildet i kreative perspektiv! Flotte fargenyanser i bildene.... noe jeg lurer på hvordan folk får til.... Har prøvd meg, men funker ikke ;)

    SvarSlett
  8. Kreative og kule bilder igjen Ingrid, Har mobilblogget en sund ved siden av Bildebloggen, og det er utrolig artig å utforske mulighetene som ligger i et slikt lite kamara som man alltid har med seg i lommen.

    SvarSlett
  9. Jeg har gått glipp av alle reisebrevene dine... korleis kan det gå an... Men du - utrolig kule bilder og du å du som jeg ble fristet til en NY tur nå.. Tror jeg må ta en alvorsprat med Mi-Rachel når jeg kommer hjem i dag....

    SvarSlett
  10. Kjempefine bilder, Ingrid! Får virkelig NY-følelsen av å se på dem! Den byen er så flott å fotografere, og du har virkelig fanget stemningen og essensen! Digger stilen din!

    SvarSlett
  11. Hej Ingrid. Tack för att du delar med dig. Riktigt bra bilder som vanligt. Den översta är lysande. Briljant.
    - ha en fortsatt bra vistelse ...

    /Mats

    SvarSlett